Home

Stuurhuizen kunnen alleen gebracht en gehaald worden.

Wat kan u van E.T.S. electronic & technical support verwachten?

IMG_1131
Een volledige revisie van uw hydraulisch bekrachtigd stuurhuis. Het stuurhuis wordt na ontvangst volledig gedemonteerd. Alle onderdelen worden gereinigd en op slijtage geïnspecteerd.  De pitman-as (shaft)  en de ingaande stuur-as (torsie-as) worden op pitroest, beschadigingen  en invreten gecontroleerd. Indien noodzakelijk worden deze assen max. o,o15mm afgeslepen maar zeer zeker opnieuw gepolijst. Zie onder “Gallery” de detail foto’s. De inwendige seals en inwendige O-ringen worden vernieuwd. Manchetten van de in- en uitgaande as worden vervangen. Een deel revisie wordt niet uitgevoerd.

WIJ REVISEREN ALLEEN KOGELKRINGLOOP STUURHUIZEN, GEEN “RACK & PINION” , TANDHEUGEL.

De behuizing van het stuurhuis wordt gestraald en alle roest wordt verwijderd. Gewassen en gedroogd t/m 75 graden om vochtresten te verwijderen. Zie onder “Gallery” de detail foto’s. Vervolgens met speciale carrosserieverf gespoten. Een verf, die o.a. in de zware metaal industrie en landbouw wordt gebruikt om weerstand te bieden aan de meeste weersinvloeden.

Na deze processen wordt uw stuurhuis opnieuw gemonteerd. Tijdens de montage licht gesmeerd. Afgesteld met de juiste aantrek momenten in Newtonmeters wat de ingaande as en pitmanas betreft. Uw stuurhuis is weer als nieuw. De garantie termijn bedraagt één jaar na terug levering.
De gebruikte onderdelen zijn allen OEM seals en manchetten. (Original Equipment Manufacturer). Alle revisiesets komen uit de USA en van de grootste leverancier van revisiesets van stuurhuis onderdelen.

Mochten er tijdens de demontage en revisie onverwachte zaken naar boven komen dan wordt u hierover van te voren over geïnformeerd en wordt er met u overlegd over de voortzetting van de eventuele revisie.

Op het tabblad “Gallery” vindt u een aantal foto’s, die een illustratie geven van de werkzaamheden, die aan het stuurhuis worden verricht. Ook een aantal foto’s van de gevolgen, die zijn ontstaan bij foutieve montages van het stuurhuis door de bezitters van deze stuurhuizen.
Zelf het ogenschijnlijk simpel vervangen van de seals en manchetten kan al leiden tot een foutieve montage van het stuurhuis met onherstelbare en desastreuze gevolgen.