Mijn huidige kennis en ervaringen zijn gebaseerd op een gedegen (HTS) electronica en een werktuigbouwkundige opleiding bij “DEMAG” Duitsland als servicefield engineer in de kunststofspuitgiet branche met als werkterrein West Europa. De laatste 25 jaar als verbindingsspecialist op de “Master Control Room” bij het toenmalige Nederlands Omroepproductie Bedrijf, NOB. Na mijn pensionering ben ik gestart met het reviseren van hydraulisch bekrachtigde stuurhuizen voor de Amerikaanse markt, oldtimers en young-timers. Mijn automotive kennis opgedaan bij een bevriende garagehouder te Hilversum. Garage Autobedrijf Knemeijer en bij GMTO Alkmaar B.V.
Mijn dagelijkse Jeep CJ7 Laredo met een L6 4,2 liter motor uit 1984, die is omgebouwd naar benzine injectie met een throttle body unit van een Chevy met een V8 motor en een G3 LPG installatie met een vrij programmeerbaar motormanagement van het merk “MegaSquirt” uit de USA. En intussen meer als 700.000 Km heeft afgelegd.
De stuurhuizen, die ik reviseer zijn van het zogenaamde “kogelkringloop” principe. Deze stuurhuizen vindt men bij de meeste Amerikaanse auto’s tussen de jaren 1958 en heden. De stuurhuizen vindt men bij Amerikaanse auto’s met een gewicht boven de 1800Kg, Pickup’s en lichtere terreinvoertuigen. Ook worden deze stuurhuizen toegepast onder vorkheftrucks. De grootste Amerikaanse merken van deze stuurhuizen zijn “Saginaw” en “Delphi” en worden over de gehele wereld gebruikt.